Van organisaties, van diensten
Van merken, corporate identities
Groot, klein, met meerdere partijen, direct aan tafel met de beslisser of binnen een afdeling met directie of bestuur op afstand. Altijd binnen een dynamisch kader, deadlines, belangen, krachten, politiek. Met ambitie en een doel. Wij luisteren, vertalen en verkennen: moodboards, schetstafettes, concepten, opties en alternatieven. Van groot naar klein en van klein naar groot. Snel kan ook.

De visuele basiselementen zijn of worden ontwikkeld en vastgelegd. Het logo, kleurenpallet, de typografie en de stijlelementen en bovenal de beeldtaal. Soms ontwikkelen wij die basis zelf, vaker sluiten we aan bij een bestaande huisstijl. Altijd met de intentie de kern te doorgronden en te versterken.

Het huisstijlhandboek bewaakt een consistente verschijningsvorm. Het is een regiedocument. Huisstijlmanagement. De organisatie verandert, ontwikkelt; de huisstijl beweegt zo nodig mee. Keuzes maken vanuit strategische doelstellingen, wat bekent dat voor de beeldvorming, voor identiteit en imago. Meer kleuren als er een apart segment ontwikkelt; ander soort beeld bij herpositionering.

Juist in het meegroeien ligt de kracht van een goede huisstijl. Zo werken we mee aan een ‘Identity’: herkenbaar, consistent én in beweging.