‘Met design kun je een verschil maken, een belangrijk verschil’

Dit is een belangrijk uitgangspunt bij het gedachtengoed van Publiek Geheim.Wij laten ons inspireren door Steve Jobs, die zegt: ‘Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works.’

How it works

En hoe werkt het dan? Met een designkader dat we verbinden aan de verhalen van Publiek Geheim. Dit concept ruimte geeft aan meerdere perspectieven. Centraal staat de verbinding tussen intellect en zintuig.

Dit concept geeft ruimte aan een publiek geheim, in brede verkenningen, twijfels en kronkels, aan dromen, omwegen, zijpaden en vluchtroutes. Wel mét emotie, niet óp emotie.

Daar ligt de waarde van Publiek Geheim, als motor van reflectie. Om kennis en begrip te delen, te doorgronden en te doorvoelen. Om aandacht te vragen en te verbinden. Als bijdrage aan de kwaliteit van de dialoog.

Nieuw wonen met zorg

Dus, ontsluiten wij verborgen verhalen; verhalen voor wie aan wonen werkt. Er liggen grote opgaves. Op weg naar 2040. Er is een toenemende integratie van woon-, werk- en zorgdomein. Dat stelt nieuwe eisen aan de woning en woonomgeving. Een transformatie is nodig en die reikt verder dan ‘het huis’. Een transformatie van betekenis.

 

Ga naar publiek geheim